Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah. Islam Untuk Semua.

Biro Kebudayaan Islam

Ramai di antara kita merungut yang pelajar perlukan hiburan untuk melepaskan tekanan. Namun, kita tidak sedar hiburan yang salah dipilih akan mengundang kemurkaan Allah SWT. Dan akan membawa kepada lebih banyak perkara yang tidak seharusnya berlaku. Lalu, timbul perspektif bahawa Islam mengongkong manusia untuk berhibur. Hakikatnya, Islam bukan sahaja membenarkan hiburan, malah menyediakan panduan yang teratur untuk kita berhibur.

Sesungguh Allah itu cantik, dan Dia suka kepada yang cantik dan indah.

Hiburan itu indah. Hiburan itu cantik. Jika betul cara dan gayanya, hiburan bukan sahaja dapat melepaskan tekanan, ia juga dapat menjadi satu ibadah kepada Allah. Sekaligus kita akan mendapat pakej 2 dalam 1. Sebaliknya, jika salah memilih hiburan, lahirlah generasi hedonisme.

Atas dasar ingin mencapai objektif di atas dan mempelbagaikan hiburan alternatif di UMP, dimaklumkan bahawa Biro Kebudayaan Islam(BiKI) telah ditubuhkan di bawah kelolaan Sahabat Masjid (SAHAM). Antara aktiviti kesenian yang dijalankan adalah Nasyid, Phantomen dan pelbagai lagi.



Justeru itu, BiKI SAHAM menjemput kepada sesiapa yang berkebolehan atau berminat untuk belajar, bolehlah menyertai BiKI SAHAM dengan memberi nama kepada saya. Setakat ini penyertaan hanya dibuka kepada siswa sahaja. Sesi ujibakat dan latihan akan diadakan pada setiap minggu. Waktu ujibakat dan latihan akan dimaklumkan kemudian.

Selain itu, kepada mereka yang berminat untuk menjemput kami mengadakan persembahan di dalam program anda, anda boleh berbuat demikian dengan memaklumkan kepada saya selewat-lewatnya 2 minggu sebelum program anda.

Sekian, wasalam.

Ketua Biro Kebudayaan Islam SAHAM,
Universiti Malaysia Pahang.
No tel: 014-5079035
Oovoo: ruhul_jadid

0 comments:

Related Posts with Thumbnails