Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah. Islam Untuk Semua.

B-ProSA '10

Bengkel Pengurusan Organisasi SAHAM (B-ProSA) merupakan julung-julung kali diadakan oleh Sahabat Masjid (SAHAM) Universiti Malaysia Pahang (UMP). Walaupun pertama kali diadakan, program ini telah berjalan dengan lancarnya.Setinggi-tinggi kesyukuran dirafakkan kepada Allah s.w.t.Alhamdulillah...

Untuk pengetahuan semua, tujuan program ini adalah untuk melatih adik-adik baru yang terlibat dalam mana-mana Biro di bawah Sahabat Masjid (SAHAM). Di samping menerapkan mengenai kepentingan dalam menguruskan sesebuah organisasi, program ini juga memfokuskan kepada pentingnya ukhuwah dalam pengurusan. Rata-rata yang terlibat dalam Biro SAHAM merupakan adik-adik tahun 1 dan masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dengan cara hidup di universiti.

Pelbagai aktiviti diadakan antaranya ialah LDK, Modul-modul, perancangan aktiviti untuk semester ini dan pelbagai lagi aktiviti yang menarik. Walaupun masa untuk perjalanan program agak singkat, namun perjalanan program kali ini agak lancar dan pelbagai isu-isu yang ada dapat diselesaikan. Diharapkan kepada semua adik-adik yang berada dalam Biro SAHAM agar terus istiqamah dalam gerak kerja dan tidak mudah putus asa.

Kepada senior-senior pula, jangan lupa untuk perhebatkan perjuangan antum. Walaupun kita senior, tidak bermakna kita boleh dari tanggungjawab sebagai seorang pemimpin. Sahabat-sahabat, teruskan perjuangan!






Biro Dakwah Dalaman











Biro Dakwah Luaran









Biro Penerbitan & Keusahawanan










Biro Keusahawanan







Barisan Majlis Tertinggi









0 comments:

Related Posts with Thumbnails