Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah. Islam Untuk Semua.

Kenyataan Presiden Berkaitan Isu Fitnah

Bismillahirrahmanirrahim...

Berikutan beberapa siri FITNAH yang melanda Sahabat Masjid (SAHAM) UMP, dengan ini saya Pengerusi SAHAM ingin mengeluarkan satu kenyataan rasmi bagi menjawab isu ini.

Wallahi.. Wabillahi.. Watallahi.. Dengan ini saya, Abdul Basith Abdul Halim, Pengerusi Sahabat Masjid (SAHAM) UMP mewakili SAHAM bersumpah bahawa SAHAM tidak sesekali terlibat dengan perjumpaan dengan Pro-M yang didakwa bertempat di KAFA iaitu belakang Masjid Balok dan juga satu lagi perjumpaan bersama Penasihat PKR, DS Anwar Ibrahim seperti yang DIFITNAH oleh blog Cakna Siswa Timur (http://caknasiswatimur.blogspot.com/2012/02/pro-m-bertapak-di-ump.html). Saya juga mengutuk dan mengecam sekeras-kerasnya tindakan MENFITNAH Sahabat Masjid (SAHAM) UMP sebagai Pro-M seperti yang DIFITNAH juga oleh satu ‘Fake Profile’ iaitu ‘Aidil Iskandar’ (http://www.facebook.com/profile.php?id=100001034705269) dan juga blog Cakna Siswa Timur (http://caknasiswatimur.blogspot.com/2012/02/saham-ump-pro-m.html).

Sesungguhnya tindakan MENFITNAH ini adalah tindakan daripada individu-individu yang DENGKI dan BENCI dengan organisasi dakwah seperti Sahabat Masjid (SAHAM) UMP. Ingatlah sesungguhnya FITNAH adalah CABANG DARIPADA LIDAH SYAITAN dan WAJIB DIJAUHI dan DITOLAK TEPI.

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, berleluasa sifat kedekut dan banyak berlaku jenayah. (Hadis riwayat Muslim)

TOLAK FITNAH!!! TOLAK FITNAH!!! TOLAK FITNAH!!!

Yang Benar,
Abdul Basith Abdul Halim
Pengerusi Sahabat Masjid (SAHAM) UMP

"Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah”
~Together With ISLAM~

~Together With SAHAM~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails