Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah. Islam Untuk Semua.

Jangan Lepaskan Peluang~!

Assalaamua'laykum wa rahmatullahi wa barakaatuh.

Alhamdulillah sudah hampir sebulan mahasiswa/i baharu diploma berada di Universiti Malaysia Pahang. Pastinya pelbagai pengalaman,suasana dan rakan-rakan baru telah ditemui sepanjang berada di dunia varsity ini. Lumrah sebagai seorang mahasiswa/i, setiap hari akan berhadapan dengan pensyarah, ‘assignment’,tutorial dan sebagainya yang kadangkala boleh menimbulkan kebosanan. Oleh itu, kami daripada pihak Sahabat Masjid (SAHAM) telah menyediakan beberapa aktiviti untuk kalian. Semoga aktiviti-aktiviti ini sedikit sebanyak dapat mengeratkan silaturrahim antara kita dan juga saling berkongsi input yang berguna. insyaAllah... 


Rasulullah SAW sentiasa menyarankan bahawa mengeratkan persaudaraan sesama umat Islam adalah satu jambatan yang kita boleh istilahkan sebagai pasport atau visa untuk ke Syurga Allah SWT. Begitulah besarnya hikmat dan ganjaran yang dijanjikan oleh Allah SWT kepada mereka yang menghubungkan persaudaraan.



“Orang beriman yang kuat lebih baik dan lebih disukai Allah daripada yang lemah.”
[Riwayat Muslim]

~Tubuh badan yang cergas menjamin minda yang cerdas~

Dengan ini, kami daripada SAHAM amat mengalu-alukan kalian untuk melibatkan diri dalam aktiviti-aktivi yang telah kami sediakan.

Ayuh! Sama-sama kita memeriahkan suasana~

~Together with SAHAM~
~Bersama Menyemarakkan Spirit Dakwah~


0 comments:

Related Posts with Thumbnails